Inloggen is veranderd

Lees hier wat dit voor jou betekent.

Doneeractie prentenboeken groot succes

Gepubliceerd op: 20 juni 2024 12:01

Donateurs, bedankt! Dankzij jullie aankoop bij The Readshop Rijnsburg en The Readshop Katwijk kan Bibliotheek Katwijk samen met JES Rijnland straks bijna honderd exemplaren van het prentenboek ‘Kom uit die kraan!!’ uitdelen aan gezinnen van de VoorleesExpress. Samen zetten wij ons in voor de taalontwikkeling van kinderen en dragen wij bij aan het leesplezier.

Honderd gedoneerde prentenboeken

Wat een enorm geluk: met bijna honderd gedoneerde exemplaren van het prentenboek ‘Kom uit die kraan!!’ kunnen heel veel kinderen straks genieten van dit prachtige verhaal en op een leuke manier in aanraking komen met taal. De actie Doneer een prentenboek komt voort uit een samenwerking tussen JES Rijnland, The Readshop Rijnsburg, The Readshop Katwijk en Bibliotheek Katwijk en is een initiatief naar aanleiding van de campagne Geef een prentenboek cadeau. Voor maar €2,99 kon iedereen die dat wilde de campagnetitel aanschaffen bij de boekhandel en doneren aan de VoorleesExpress.

Samen bijdragen aan de taalontwikkeling en het leesplezier

Het idee achter de campagne Geef een prentenboek cadeau is om kinderen op te laten groeien tussen de mooiste prentenboeken. De doneeractie van de samenwerkingspartners doet hier nog een steentje bovenop door de boeken uit te delen aan gezinnen die aangesloten zijn bij de VoorleesExpress in Katwijk en omstreken. Zo dragen we allemaal bij aan de taalontwikkeling en het leesplezier van kinderen waar het voorlezen thuis niet vanzelfsprekend is. De samenwerkingspartners willen alle donateurs heel hartelijk bedanken: dankzij jullie kunnen bijna honderd gezinnen genieten van dit mooie prentenboek!