Inloggen is veranderd

Lees hier wat dit voor jou betekent.

Doneer een prentenboek

Gepubliceerd op: 16 mei 2023 13:20

Voor de campagne 'Geef een prentenboek cadeau!' hebben Bibliotheek Katwijk en JES Rijnland de handen ineen geslagen met The Readshop Rijnsburg. Met de gezamenlijke actie Doneer een prentenboek! kun jij voor € 2,99 het prentenboek Kom uit de kraan!! kopen en dit aan een gezin in Katwijk schenken. De actie loopt van 17 mei tot 17 juni en zolang de voorraad strekt.

Alle kinderen verdienen het om voorgelezen te worden. Daarom bundelen The Readshop Rijnsburg, JES Rijnland en Bibliotheek Katwijk hun krachten om dit te realiseren. JES en de bibliotheek voeren samen de VoorleesExpress uit in Katwijk. De VoorleesExpress zorgt ervoor dat kinderen die moeite hebben met taal thuis extra aandacht krijgen. De gedoneerde boeken worden aan gezinnen die meedoen met de VoorleesExpress uitgereikt. Zo helpen de gulle gevers mee aan ons gezamenlijke doel: het stimuleren van de taalontwikkeling en het leesplezier van kinderen.

Samenwerking

De Bibliotheek en JES Rijnland werken samen binnen de Gemeentelijke Gezinsaanpak Geletterdheid (GGG). Deze gezinsaanpak richt zich op ondersteuning van ouders die het lastig vinden om thuis een taalrijke omgeving te bieden. Samen werken we zo aan het vergroten van de onderwijskansen van kinderen uit de wijken Hoornes en Molenwijk. Daarnaast organiseert JES dit jaar Zomerschool in en met de bibliotheek.

Kom uit die kraan!!

Dit jaar staat het prentenboek Kom uit die kraan!! centraal tijdens de campagne Geef een prentenboek cadeau. Het boek ligt vanaf 17 mei in de boekhandel voor slechts € 2,99. De landelijke campagne heeft als missie om alle kinderen in Nederland en Vlaanderen te laten opgroeien tussen de mooiste boeken. Om de boekenkast van kinderen te vullen met boeken bundelen boekhandels en partners ieder hun krachten om in het voorjaar een jeugdboek en een prentenboek beschikbaar te stellen voor een klein bedrag.