Schrijf een kort verhaal of gedicht over ‘Bij ons in de familie’

Gepubliceerd op: 8 februari 2024 11:30

afbeelding logo boekenweek 2024

In samenwerking met de redactie van de Katwijksche Post organiseert Bibliotheek Katwijk weer een schrijfwedstrijd. Maak een kort verhaal (maximaal 1000 woorden) of een gedicht waarin het Boekenweekthema ‘Bij ons in de familie’ centraal staat. Iedereen kan meedoen.

Katwijkse schrijfwedstrijd

Je mag zelf weten hoe je het thema ‘Bij ons in de familie’ invult. Een deskundige jury leest en beoordeelt alle inzendingen van de Katwijkse schrijfwedstrijd. Op zaterdag 16 maart worden de prijswinnaars bekendgemaakt bij de prijsuitreiking in Bibliotheek Katwijk. Het winnende gedicht én het winnende verhaal worden gepubliceerd in de Katwijksche Post.

Bij ons in de familie

Tijdens de Boekenweek inspireren we lezers met boekentips en activiteiten. De 89e editie van de Boekenweek vindt plaats van zaterdag 16 t/m 24 maart 2024 en heeft als thema ‘Bij ons in de familie’. Het Boekenweekgeschenk Gezinsverpakking wordt daarom geschreven door de grootste schrijversfamilie van Nederland: de familie Chabot.

foto van de familie Bart Chabot

Activiteiten

Naast de jaarlijkse Katwijkse Schrijfwedstrijd organiseert Bibliotheek Katwijk ook een lezing van schrijver Kluun over het boek ‘Help, Ik heb een puber!’ op woensdagavond 20 maart. Daarnaast is iedereen van harte welkom om in gesprek te gaan met ‘levende boeken’ tijdens de Living Library op zaterdag 23 maart. Check bibliotheekkatwijk.nl voor de actuele informatie en kaartverkoop.

Doe mee!

Met het aansprekende thema ‘Bij ons in de familie’ kun je alle kanten op. Iedereen mag meedoen. Kies je voor een kort verhaal, hou het dan bij maximaal 1000 woorden. Stuur je inzending uiterlijk 1 maart 2024 naar Bibliotheek Katwijk: cvermuyen@bibliotheekkatwijk.nl.