Joël en Elise winnaars van de lokale ronde van de Nationale Voorleeswedstrijd

Gepubliceerd op: 8 februari 2024 11:15

afbeelding logo de nationale voorleeswedstrijd

Hoera! Twee leerlingen van twee basisscholen in Katwijk hebben afgelopen zaterdag 3 februari de lokale ronde van de Voorleeswedstrijd gewonnen. Zij streden samen met 13 anderen in de Verhalenzaal van Bibliotheek Katwijk voor de felbegeerde plek in de regionale ronde.

De winnaars

De winnaars uit Katwijk zijn Joël van de Oranje-Nassauschool uit Rijnsburg en Elise van De Wegwijzer uit Rijnsburg. Joël las voor uit Matilda van Roald Dahl, Elise koos voor het boek Mees Kees: de husselrace van Mirjam Oldenhave

foto winnaars voorleeswedstrijd joel en elise

Een spannende ronde

Het was een spannende ronde in de Verhalenzaal van Bibliotheek Katwijk aan Zee. Aangemoedigd door familie én beoordeeld door een driekoppige jury, bestaande uit Carin Tawfik (raadslid D66), Sandra Kornet (Katwijksche Post) en Carolien van Egmond (Bibliotheek Katwijk) heeft iedereen zijn uiterste best gedaan voor die felbegeerde prijs: toegang tot de volgende ronde. Uiteindelijk konden er maar twee deelnemers winnen, maar iedereen ontving als aandenken een oorkonde én een prijs in de vorm van een bon.

Bibliotheek Katwijk wenst Joël en Elise ontzettend veel plezier en succes in de regionale ronde!