Vrijheidscollege door Jeangu Macrooy in Bibliotheek Katwijk

Gepubliceerd op: 7 april 2023 11:05

Zanger Jeangu Macrooy, bekend van zijn deelname aan het Eurovisie Songfestival in 2021, komt naar Bibliotheek Katwijk voor een speciaal Vrijheidscollege. Deze colleges inspireren jong en oud om na te denken over de waarde van vrijheid. Op woensdagavond 3 mei om 20.00 uur zal Jeangu Macrooy het hebben over de herdenking van de afschaffing van de slavernij en de impact hiervan vandaag de dag. Daarna is er ruimte voor gesprek en vragen uit de zaal.

Jeangu Macrooy's Vrijheidscollege

De herdenking van de afschaffing van de slavernij in Nederland is van groot belang omdat het ons eraan herinnert dat slavernij een donker verleden is dat we niet kunnen negeren. Het biedt ons de mogelijkheid om stil te staan bij het leed dat de slachtoffers hebben ondergaan en om te reflecteren op de manier waarop slavernij nog steeds van invloed is op de hedendaagse samenleving.

Over Jeangu Macrooy

Jeangu Macrooy (1993) is een Nederlandse zanger en songwriter. Hij is onder andere bekend van zijn deelname aan het Eurovisie Songfestival in 2021. In 2014 vertrok hij vanuit Suriname naar Nederland, waar hij zijn debuut-EP ‘Brave Enough’ uitbracht. Dit leverde hem de titel 3FM Talent op, naast een nominatie voor de Edison Pop als Beste Nieuwkomer. In 2017 bracht Jeangu zijn debuutalbum 'High On You' uit en sindsdien speelde hij op verschillende grote festivals als Lowlands, North Sea Jazz en Eurosonic Noorderslag. Eind 2022 heeft Jeangu Macrooy zijn derde studio album ‘Summer Moon’ uitgebracht, zijn meest openhartige plaat tot nu toe.

Aanmelden

Wil je dit Vrijheidscollege niet missen? Kom dan op woensdagavond 3 mei om 20.00 uur naar de Hoofdbibliotheek. De zaal is vanaf 19.30 uur geopend. Kaartjes kosten €8.50 voor leden, €10.50 voor niet-leden en €3,- voor scholieren.

Koop hier je kaartje