Nieuw: Het Werkcafé

Gepubliceerd op: 24 augustus 2023 08:42

Het Werkcafé helpt je in je zoektocht naar werk! Op 7 september opent het Werkcafé in bibliotheekvestiging Hoornes/Rijnsoever. Vanaf dat moment kun je iedere eerste en derde donderdag van 10.00 tot 12.00 gratis terecht met vragen over het vinden van (ander) werk of omscholing.

Het Werkcafé is een initiatief van het Regionaal Mobiliteitsteam (RMT), het Leerwerkloket (LWL) en het Werkgeversservicepunt (WSP). Het RMT en het LWL bieden op dit moment al onafhankelijk advies en ondersteuning op het gebied van loopbaan en ontwikkeling. Het WSP helpt werkgevers bij het vervullen van vacatures. De drie samenwerkingsverbanden gaan nu ook samen laagdrempelige, onafhankelijke en kosteloze hulp bieden op het gebied van loopbaan en ontwikkeling. In Katwijk sluit ook Provalu aan tijdens het spreekuur. Het doel? Meer mensen helpen richting (duurzaam) werk of omscholing.

Tijdens het spreekuur is er vooral ruimte voor vragen en zullen bezoekers van advies en mogelijkheden worden voorzien. Is er meer nodig? Bijvoorbeeld testen, loopbaan coaching, (om)scholing, sollicitatietraining, re-integratie of matching? Dan wordt er een vervolgafspraak gepland buiten het Werkcafé.

Werkcafé / Eerste en derde donderdag van de maand / 10.00 - 12.00 uur / Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever - Hoorneslaan 297, Katwijk.