Resultaat 1 - 10 (van 264)

• Inloopmiddag- en avond bij Planck Bekijk details

18 april 2024

Planck, de nieuwe organisatie van Bibliotheek Katwijk, Muziekschool Katwijk en Volksuniversiteit K&O, begint steeds meer vorm te krijgen. Voor iedereen die benieuwd is naar de plannen van de organisatie zijn er op donderdag 25 april twee inloopmomenten gepland. Van 16.00 tot 17.30 uur ben je welkom in de Burgt in Rijnsburg en van 18.30 tot 20.00 uur openen de deuren van het pand aan het Emmaplein in Katwijk aan Zee.

• Winnaars van de Katwijkse Schrijfwedstrijd 2024 Bekijk details

28 maart 2024

Zaterdag 16 maart vond de prijsuitreiking van de Katwijkse Schrijfwedstrijd 2024 plaats in de Verhalenzaal van Bibliotheek Katwijk aan Zee.

• Nieuwe jongerenactiviteiten Bekijk details

7 maart 2024

Bibliotheek Katwijk is de plek waar iedereen welkom is om te komen ontspannen, studeren of om mee te doen aan gave activiteiten. Het nieuwe programmaboekje voor de maanden maart, april mei en juni ligt er weer en ook voor jongeren is er weer van alles te doen. We lichten het graag voor je uit!

• Bezoek de Living Library Bekijk details

7 maart 2024

Op zaterdag 23 maart tussen 13.00 en 16.30 uur verandert bibliotheekvestiging Katwijk aan Zee in een Living Library. In de Living Library lees je geen boeken, maar mensen. Mensen die je in het dagelijks leven niet snel spreekt. Durf jij het aan om je vooroordeel te ontmoeten?

• Schrijf een kort verhaal of gedicht over ‘Bij ons in de familie’ Bekijk details

8 februari 2024

In samenwerking met de redactie van de Katwijksche Post organiseert Bibliotheek Katwijk weer een schrijfwedstrijd. Maak een kort verhaal (maximaal 1000 woorden) of een gedicht waarin het Boekenweekthema ‘Bij ons in de familie’ centraal staat. Iedereen kan meedoen.

• Joël en Elise winnaars van de lokale ronde van de Nationale Voorleeswedstrijd Bekijk details

8 februari 2024

Hoera! Twee leerlingen van twee basisscholen in Katwijk hebben afgelopen zaterdag 3 februari de lokale ronde van de Voorleeswedstrijd gewonnen. Zij streden samen met 13 anderen in de Verhalenzaal van Bibliotheek Katwijk voor de felbegeerde plek in de regionale ronde.

• Barbiefeestje in de bieb: Expositie ‘Black Barbies’ en workshop Bekijk details

8 februari 2024

Op 9 maart viert Bibliotheek Katwijk van 10.30 tot 12.00 uur Internationale Barbiedag in vestiging Katwijk aan Zee met een knalroze feestje en een Black Barbies expositie van schrijfster Mylo Freeman. Je kunt je ook inschrijven voor de workshop 'Bijzondere Barbies en ontwerp jouw Barbie outfit'.

• Ontmoet Heleen van Royen Bekijk details

1 februari 2024

Heleen van Royen komt naar de Verhalenzaal van Bibliotheek Katwijk aan Zee voor een inspirerend interview over haar nieuwste roman ‘Juice’. Koop nu een kaartje en verzeker jezelf van een plekje op woensdagavond 14 februari 20.00 uur.

• Bibliotheek Katwijk is tweede Best Presterende Bibliotheek van Nederland Bekijk details

21 december 2023

Ieder jaar wordt er, op basis van de jaarlijkse bibliotheek benchmark van de Koninklijke Bibliotheek, door 'bestuurssecretaris' Mark Deckers van Rijnbrink bepaald welke bibliotheken in de top 20 van ‘Best Presterende Bibliotheek van Nederland’ komen. Dit jaar is Bibliotheek Katwijk op plek twee van de top 20 geëindigd en mag zij zichzelf met trots de bijna Best Presterende Bibliotheek van Nederland noemen.

• Kerstverkoop afgeschreven materialen Bekijk details

4 december 2023

Vlak voor de kerstvakantie verkoopt Bibliotheek Katwijk de afgeschreven materialen. Vanaf vrijdag 8 tot uiterlijk eind december kunnen bezoekers van de bibliotheek weer lekker grasduinen tussen de materialen die niet langer tot de collectie van de bibliotheek behoren.

Paginanavigatie